Ewangelia Łukasza cz. 2 – PWNT – Marek Kaczmarczyk


Witam serdecznie na kursie kontynuującym rozważania nad Ew. Łukasza.
„Praktyczny wykład …”, to cykl kursów, który już od kilku lat jest obecny w Szkole Biblijnej BEREA i wciąż jest poszerzany. Wspólnym mianownikiem wszystkich kursów tego cyklu jest szczególna ekspozycja praktycznych aspektów omawianych ksiąg. „PWNT – Ewangelia według Łukasza – cz. II” jest kontynuacją kurs „PWNT – Ewangelia według Łukasza – cz. I”. Kurs koncentruje swoją uwagę na trzeciej Ewangelii.
Materiał cz. II obejmuje zakres Ewangelii Łukasza od 10,21-24,53.
Prezentacja materiału będzie prowadzona z perspektywy hebrajskiej retoryki biblijnej (HRB) w podejściu semantyczno-tematycznym (PS-T).
Celem podstawowym kursu „PWNT – Ewangelia według Łukasza” jest przegląd materiału Ewangelii Łukasza z takiej perspektywy i w taki sposób, aby wyeksponować zawarte w niej elementy praktyczne. Będziemy zainteresowani stykiem Słowa z naszym życiem.
Cele drugorzędne zajęć to uwrażliwienie studentów na odbiór treści tekstu poprzez jego kompozycję oraz zapoznanie z regułami odczytywania kompozycji tekstu określonymi przez PS-T.

Literatura
W przypadku niniejszego kursu trudno o ściśle adekwatną literaturę (nie jest on oparty na materiałach opublikowanych). Dlatego ograniczę swoje sugestie do pewnego minimum pozycji, które choć odnoszą się do tekstu Ewangelii według Łukasza z różnych perspektyw, ale w odniesieniu do poszczególnych fragmentów mogą okazać się interesujące i poszerzające spojrzenie w stosunku do tego, o czym będzie mowa w czasie wykładów. Pozycje podałem w porządku alfabetycznym. Szczególnie polecam Komentarze F. Mickiewicza i D. Goodinga.
Barclay W., Ewangelia św. Łukasza, Słowo Prawdy, Warszawa 1984.
Gooding D., Według Łukasza. Nowe spojrzenie na trzecią Ewangelię, Wydawnictwo Ewangeliczne,1992.
Harris Robert J., Ewangelia według świętego Łukasza, w: Katolicki Komentarz Biblijny, Vocatio, 2001.
Kelner Craig S., Historyczno-kulturowy komentarz do Nowego Testamentu, Vocatio, Warszawa 2000.
Meynet R., Czytaliście św. Łukasza? Przewodnik, który prowadzi do Spotkania, WAM, 1998.
Mickiewicz F., Ewangelia według św. Łukasza rozdziały 1-11. Wstęp. Przekład z oryginału. Komentarz., Nowy Komentarz Biblijny. Edycja Świętego Pawła, Częstochowa, 2011.



Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [266.71 KB]






Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [258.57 KB]






Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [314.45 KB]






Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [314.45 KB]






Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [264.05 KB]




Wymagania:
I. Obejrzenie (wysłuchanie) wszystkich wykładów.
II. Napisanie pracy zaliczeniowej.
Temat pracy zaliczeniowej:
Spośród fragmentów (w skali mikro lub makro), które zostały przedstawione w trakcie kursu, wybierz taki jeden, góra dwa, który aktualnie, w sferze praktycznej, wybrzmiał dla ciebie najmocniej. Przedstaw jak go rozumiałeś do tej pory, a jak go rozumiesz teraz (jakie są tego dla ciebie nowe konsekwencje). Zaznacz jak najwyraźniej to, co uległo zmianie.
Objętość pracy ok. 5 str.
Wybrane prace będziemy publikować na stronie.
Po przesłaniu pracy i jej ocenie, otrzymacie certyfikat ukończenia kursu 🙂